19 stycznia 2022 r. spółka Cargotor złożyła do CINEA (Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska) wniosek o dofinansowanie z funduszu CEF 2 budowy Parku Logistycznego Małaszewicze. Inwestycja ta ma strategiczne znaczenie dla polskiej gospodarki.
Od 12 grudnia br. liczba tras w ciągu doby proponowanych przewoźnikom po torze szerokim zwiększyła się do 16 – poinformowała w poniedziałek spółka CARGOTOR.
11 października spółka CARGOTOR złożyła do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (MFIPR) wstępny wniosek o dofinansowanie projektu: „Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze korytarza nr 8 linii towarowych na granicy UE z Białorusią”. Akceptacja wniosku pozwoli na skuteczne sfinansowanie budowy Parku Logistycznego w Małaszewiczach.
Pozwolenie na budowę największego w Europie parku logistycznego w Małaszewiczach w powiecie bialskim wydał wojewoda lubelski. Pokłosiem ma być najnowocześniejszy hub przeładunkowy towarów pomiędzy Azją a Europą. Inwestycję skomentował również prezes Cargotor sp. z o.o..
Okres pandemii koronawirusa związany z ograniczeniem przewozów lotniczych, morskich i samochodowych między Europą i Chinami przyczynił się do wzrostu znaczenia transportu kolejowego. Niedawne wydarzenia na Kanale Sueskim dodatkowo udowadniają, że złoty wiek dla kolei może być dopiero przed nami.
Rząd przyjął kolejowy program utrzymaniowy na lata 2019 - 2023. Na jego realizację ze środków publicznych zostanie przeznaczone ok. 23,8 mld zł, w tym z budżetu państwa ok. 21 mld zł - poinformowało CIR we wtorkowym komunikacie.
Sprawniejszy transport towarów oraz znaczna poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego – to najważniejsze cele projektu w ramach podpisanej w Warszawie przez CARGOTOR Sp. z o.o. i SYSTRA S.A. umowy na wykonanie studium wykonalności i projektu budowlanego dla Rejonu Przeładunkowego Małaszewicze.
Prezes Zarządu PKP CARGO Maciej Libiszewski podczas Białoruskiego Tygodnia Transportowego w Mińsku przedstawił propozycje aktywizacji kolei w ramach projektu Nowego Jedwabnego Szlaku. Wziął także udział w rozmowach kolei białoruskich BCz i Grupy PKP na temat doskonalenia współpracy przygranicznej.
Największy polski przewoźnik kolejowy wobec perspektyw wzrostu przewozów między Chinami a Europą zamierza wspólnie z partnerami usprawniać organizację obsługi logistycznej na tym szlaku. Rozmowy z kolejami białoruskimi służą doskonaleniu współpracy na przejściach granicznych między obu krajami.
8 lipca Komitet Koordynacyjny CEF Transport zatwierdził do dofinansowania ze środków Instrumentu "Łącząc Europę" (CEF - z ang. Connecting Europe Facility) listę projektów transportowych, wśród których znalazły się aż 3 projekty zgłoszone przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A.
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie